‘Autonomie én structuur blijken nu van belang bij onderwijsvernieuwing’

30-06-2020 630 keer bekeken 0 reacties

Fieldlabs in Corona tijd ‘De Fieldlabs staan zeker stil?’ Deze vraag is mij vaak gesteld in de afgelopen tijd die zo bijzonder is voor ons allemaal, maar zeker voor cliënten, hun familie en de zorgprofessionals. https://youtu.be/iqzJ03_CN4Y

De projectleden van de verschillende projecten van Fieldlabs werden in korte tijd geconfronteerd met de gevolgen van Covid-19. Verpleeghuizen en scholen sloten, studenten kregen online lessen en zorgprofessionals schoolden zich massaal in het omgaan met deze ziekte.

Alice Bakker is programmamanager Fieldlabs. In onderstaande video vertelt ze:

-        Over het initiatief ‘Fieldlabs: zorg in de wijk in de 21e eeuw’.

-        De onderwijsinnovatie van dit project staat nu zeker niet stil. Wat zijn de redenen dat men in Amsterdam en Almere doorgaat? En hoe doen ze dat?

-        Effecten van de aanwezigheid van docenten op de zorglocatie en aanpassing van het onderwijs.

-        De wendbaarheid van mensen is het meest opvallend in deze Coronatijden. Flexibiliteit leidt tot krachtige samenwerking en leiderschap. Alice Bakker gaat in op factoren die hiertoe geleid hebben. Zoals de autonomie van mensen: studenten, docenten en praktijkopleiders hebben zelf gekozen om door te leren en werken in Coronasituaties. Niets is opgelegd door een manager of directeur en dat leidt tot gezamenlijkheid, leiderschap en creativiteit.

-        Tegelijkertijd is er behoefte aan structuur, aan richting en ondersteuning. Bekijk onderstaande video hoe hier in Amsterdam en Almere invulling aan wordt gegeven.

https://youtu.be/iqzJ03_CN4Y

0  reacties

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.