Design thinking

Design Thinking is een creatieve manier van werken, waarbij je uitgaat van de behoefte van de gebruiker. In dit geval is de gebruiker de student. De stappen van Design Thinking:  

  1. Inleven in de gebruiker
  2. Het probleem definiëren
  3. Oplossingen verzinnen
  4. Een prototype ontwerpen en maken
  5. Het prototype testen en verbeteren

Ontwikkel je een Fieldlab, dan betrek je alle partijen, van de docent tot de werkbegeleider, de  secretaresse, de manager en de stakholder. Samen verplaatsen jullie je in de student, jullie definiëren zijn probleem en stellen een doel. Het doel kan zijn dat de studententevredenheid met een halve punt stijgt. Om dat te bereiken verzinnen jullie zoveel mogelijk ideeën; met een divers team verzamel je meer ideeën dan met een team van gelijken. Samen kies je een aantal oplossingen. De haalbare en betaalbare prototypes probeer je uit. Daarna volgt de uitvoering. Het is een proces waarin je voortdurend als team evalueert, ontwikkelt en bijstelt.

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.