Bouwsteen 2: Leren op de werkplek staat centraal

Voor het beroepsinhoudelijk ontwerp ontrafel je de werkomgeving met een werkplekanalyse. Deze wordt uitgevoerd door betrokkenen uit het werkveld (insidersperspectief) en betrokkenen uit het onderwijs (outsidersperspectief). De uitkomsten van de werkplekanalyse zijn de bron voor het duiden van beroepstaken die de ruggengraat van de opleiding vormen.

Maar let op. Uiteindelijk moet het onderwijs leiden tot een diploma. Daarom zijn er wel grenzen aan de mate van maatwerk. De landelijke kwalificatiedossiers bepalen bijvoorbeeld grotendeels wat een student aan het eind van zijn opleiding moet kennen en kunnen. En ook de beschikbare  onderwijscapaciteit binnen het onderwijsteam kent zijn grenzen. We verzorgen het onderwijs dus altijd met een bepaalde graad van efficiëntie.      

 

 

 

 

 

 

In de community

In dit deel vind je methodes om een werkplekanalyse uit te voeren, voorbeelden voor onderwijs-en examenreglementen. Evenals voorbeeld van weekplanning voor studentenroosters. 

Bekijk documenten

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.