Fase 3: Ontwikkelen

Strategisch niveau

Uitvoering

  • Randvoorwaarden bewaken
  • Ondersteuning bieden
  • Kennisdelingsbijeenkomsten organiseren gericht op inhoud van onderwijs en ontwikkeling in het werkveld.
  • Praktijkopleiders, experts en ondersteunende diensten informeren en waar nodig betrekken.
  •  Aandacht voor organisatorische randvoorwaarden, wet- en regelgeving, planning en organisatie.

Resultaat

 
  • Eventuele organisatorische barrières die de ontwikkeling van het Fieldlab belemmeren zijn weggenomen. Systemen of beleid zijn waar nodig aangepast.
  • Er is een grof en fijn curriculum ontwikkeld.
  • Het onderwijs- en examenreglement is aangepast.
  • Er zijn afspraken gemaakt over planning: startdata, evaluaties en bijstellingen.
  • Er is een begeleidingsplan opgesteld en geïmplementeerd.
  • Er is een rooster gemaakt van de planning en dit is gedeeld met de werkomgeving.
  • Aantal en type studenten dat start is helder.
  • Werkafspraken zijn gemaakt.

Lessons learned

 
Docent: ”De beschikbaarheid van docenten,  praktijkpraktijkopleiders en experts is beperkt door  roosters van scholen en afspraken met vakinhoudelijke experts over taakinhoud. Maak vooraf afspraken over  inzet van uren voor het Fieldlab. Eventueel kun je  contracten afsluiten over inzet van experts”.  Zorgmanager: ”Studenten moeten bij hun opleidingskeuze weten waarvoor ze kiezen: zorgen samen voor  informatievoorziening over leren in Fieldlabs en organiseer kennismakingmomenten, nodig eventueel ouders ook uit”.
Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.